Zelf online regelen
Twee nieuwe functies in ons patiëntportaal
In onze praktijk is het vanaf nu mogelijk om digitaal advies te krijgen. Hoe? Via de chatfunctie of de symptoomchecker in het patiëntportaal via HRZu.
Chatfunctie
Heeft u een algemene of minder dringende medische vraag? Stel ze dan via de ‘Chat met de praktijk’ functie in het patiëntenportaal. De doktersassistent beantwoordt uw vraag zo snel mogelijk. De assistent overlegt met de huisarts als dat nodig is. Vaak krijg je binnen één werkdag reactie.
Symptoomchecker
Met de symptomenchecker krijgt u nauwkeurige en betrouwbare informatie over uw klachten. Dit kan op elk moment van de dag. De symptoomchecker is een vragenlijst. Op basis van uw antwoorden krijgt u advies over uw klacht. De symptomenchecker is gemaakt door het bedrijf ADA en is de beste symptoomchecker wereldwijd.
Gebruik maken van de symptomenchecker? Klik op ‘Check mijn gezondheidsklacht’ in het patiëntenportaal en vul uw klachten in. Zo weet u of het nodig is om naar de huisarts te gaan en of daar haast bij is. Ook krijgt u een overzicht van mogelijke oorzaken van uw klacht en kunt u meteen een afspraak inplannen als dat nodig is.
Bereikbaarheid online
Wist u dat u veel zaken zelf online kunt regelen? Dit scheelt tijd en geeft u meer flexibiliteit bij het stellen van uw zorgvraag. Maak een account aan en log in in de beveiligde patiëntenomgeving voor contact met de praktijk: (We zullen er altijd naar streven om binnen 1 werkdag te reageren)
- Stel een medisch-inhoudelijke vraag die niet direct antwoord behoeft
- Chat met de assistent
- Vraag herhaalmedicatie aan
- Raadpleeg de symptoom-checker
- Raadpleeg uw online medisch dossier
- Zelfmetingen opsturen (zoals gewicht of bloeddruk)
- Download eventueel de app voor uw telefoon